Felanmälan

Lägenhet

Vid problem/felanmälan som avser något INNE I lägenheten skall ni som tidigare kontakta Peab Kundcenter på 0101-500 430, öppettider vardagar mellan 08:00-16:00 med lunchstängt mellan 12:00-13:00, det går även att skicka dessa ärenden på e-post till kundcenter@peabbostad.se

Fastigheten & Gemensamma ytor 

Vid problem /felanmälan som avser gemensamma ytor och fastigheten skall ni kontakta Nabos kundtjänst på 010- 288 00 27, öppettider vardagar mellan 09:00-12:00, det går även bra att maila: felanmalan@nabo.se. Utanför arbetstiderna ska ni veta att Nabo har anlitat ett externt företag som tar väldigt mycket betalt för utryckningar.

Felanmälan under garantitid

Peab Bostad lämnar 5 års garanti enligt kontraktet mellan bostadsrättsföreningen och Peab Bostad.

Felanmälan under garantitiden:
https://peabbostad.se/kontakta-oss/kundservice/
Vardagar 08.30-16.00. Tel: 0101-500 430
(Notera!! Anmälda fel som inte är garantifel utan uppkommit genom t.ex. handhavandefel, normalt slitage eller oaktsamhet kan komma att debiteras dig som bostadsrättshavare)

Kontaktlista

Felanmälan hiss
Journummer
Kone AB 08-618 01 80 Telefonnumret finns även i hissen och på anslagstavlan utanför hissen.

Felanmälan tv/tele/data
För mer information/felanmälan kontakta Telia kundservice fiber/lan tel.nr 020-240250.

Felanmälan vitvaror
Electrolux Hemprodukter AB: 0771-76 76 76 (om det är inom 5års garanti behöver ni ange referensnummer som finns i garantibrev under rubriken Skotselinstruktioner -> Garantibrev-Elektrolux-> Välj din våning)